lördag 24 oktober 2009

EIF-piruetten

Idag var det dags för tävling igen. Den här gången i Enebybergshallen i Enebyberg ;-). När vi kom fram frågade mamma om jag hade med mig mina gympadojjor men det hade jag inte så jag fick värma upp i mina punkiga höstkängor.
Det kändes riktigt lyxigt att få starta runt 12. Jag hann sova länge, äta frukost och göra iordning mig utan att behöva stressa innan det var dags att åka till Enebyberg.
Det var min första MINIOR A tävling så det var lite pirrigt men jag tänkte att jag var där för att lära mig, så om jag skulle komma sist så skulle det inte göra något. När jag gick ut på isen kändes det så pirrigt men när musiken startade var det bara att se till att göra mitt bästa. Tyvärr floppade jag nog en del i mina hopp idag men det kändes ändå som ett hyfsat bra åk.
När mina poäng lästes upp fick jag 23,46 och därmed hamnade jag på en fjärde plast. När det var dags för prisutdelning ropade de upp första pristagarens namn, efter det kom LINNEA Haninge konståkningsklubb. Det kändes helt overkligt men det var ju mitt namn så jag klev lite tveksamt upp på prispallen. Tänk om det blivit fel och den som trodde att hon blivit tvåa blev ledsen. Efteråt förklarade min tränare för mig att domarna värderat mitt åk högre och därför fick jag högre poäng och slutade på 25,26.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Linnea!!!!! Karola